b

فواید یوگا

فواید یوگا

فواید بینظیر یوگا بر تناسب اندام بانوان را بدانید!

فواید یوگا برای بانوان

تنفس عمیق و افزایش گردش خون یکی ار فواید یوگا بانوان است. آموزش یوگا تعادل و قدرت و انعطاف پذیری شما را بهبود می بخشد و تلاش می کند تا افکار شما را آرام کند. این کمک می کند تا بدنتان سالم بماند و از شر دردهای روزانه خلاص شوید.

فواید یوگا برای ذهن

یکی از مهمترین فواید یوگا و مدیتیشن افزایش قدرت ذهن است. ترکیب یوگا از مدیتیشن و تنفس می تواند به بهبود سلامت ذهنی فرد کمک کند. تمرین منظم یوگا باعث ایجاد وضوح و آرامش ذهنی می شود. افزایش آگاهی بدن؛ الگوهای استرس مزمن را تسکین می دهد. ذهن را آرام می کند؛ توجه را متمرکز می کند؛ و تمرکز را افزون می کند.

فواید یوگا در زندگی

فواید یوگا در زندگی آنقدر زیاد است که نمی توان به همه آنها اشاره کرد. گزینه های زیر بخشی از فواید یوگا هستند.

افزایش انعطاف پذیری

افزایش قدرت و تون عضلانی

بهبود تنفس، انرژی و نشاط

حفظ متابولیسم متعادل کاهش وزن

سلامت قلب و گردش خون

بهبود عملکرد ورزشی

محافظت از آسیب

فواید یوگا برای تناسب اندام

یکی از فواید یوگا بهبود تناسب اندام است. یوگا کمک می کند تا بدن انعطاف پذیری داشته باشید، کالری بسوزانید و در نتیجه اندام متناسب و لاغری داشته باشید. همچنین یوگا کمک می کند تا از استرس دور باشید. استرس و اضطراب از عامل های اصلی بهم ریختن تناسب اندام است.

فواید یوگا برای مردان چیست؟

اگرچه تعداد بیشتری از زنان از یوگا لذت می برند، اما تعداد مردانی که این تمرین را انجام می دهند به سرعت در حال افزایش است. امروزه فواید یوگا برای مردان آنقدر قابل توجهاست که آقایان را ترغیب کند تا یوگا تمرین کنند. بیماری قلبی عامل اصلی مرگ و میر مردان است و تقریباً از هر چهار مرگ یک نفر به دلیل ایست قلبی و یا سکته قلبی فوت کرده است. یوگا به طرق مختلف کمک می کند تا از این اتفاق پیشگیری شود.

فواید یوگا در صبح چیست؟

فواید یوگا در صبح آنقدر زیاد است که اگر آنها را بدانید هرگز یوگای صبحگاهی را رها نمی کنید. برخی از فواید یوگا در صبح به شرح زیر است. یوگا در صبح می تواند انرژی طبیعی را افزایش دهد، وضوح ذهنی را بهبود بخشد، استرس و اضطراب را کاهش دهد، انعطاف پذیری و تعادل را بهبود بخشد، عضلات را تقویت کند، هضم را بهبود بخشد و از کاهش وزن حمایت کند، ارتباط ذهن و بدن را تقویت کند، کیفیت خواب را افزایش دهد، ذهن آگاهی را تشویق کند و انضباط شخصی ایجاد کند.

فواید یوگا در شب را بدانید!

فواید یوگا در شب

1. بی خوابی را برطرف می کند

یکی از فواید یوگا در شب رفع بی خوابی است. تمرین منظم یوگا می تواند به شما در مدیریت علائم بی خوابی کمک کند. ممکن است بتوانید سریعتر بخوابید، مدت بیشتری بخوابید و بعد از بیدار شدن در شب دوباره بخوابید.

تحقیقات انجام شده در سال 2019 به اثربخشی یوگا و سایر درمان‌های ذهن و بدن در درمان بی‌خوابی و بهبود خواب اشاره می‌کند. علاوه بر یوگا، افرادی که مدیتیشن، تای چی و چی‌گونگ انجام می‌دادند، الگوهای خواب بهتری را تجربه کردند.

2. کاهش وزن

یک تمرین مداوم یوگا با کاهش وزن و خواب با کیفیت مرتبط است. انجام یوگا قبل از خواب ممکن است به شما کمک کند تا بهتر بخوابید، که تأثیر مثبتی بر حفظ وزن و کاهش وزن دارد. همچنین ممکن است به شما کمک کند تا بیشتر مراقب عادات غذایی خود باشید.

3. کیفیت خواب و کیفیت زندگی را بهبود می بخشد

یوگا یک جایگزین طبیعی برای داروهای خواب آور است که اغلب به افراد مسن داده می شود.

محققان در مطالعه ای در سال 2013 به بررسی افواید یوگا قبل از خواب در افراد مسن پرداختند. آنها دریافتند که تمرین یوگا در مقایسه با گروه کنترل که مزایای زیادی را مشاهده نکردند، تأثیر مثبتی بر کیفیت خواب و زندگی کلی داشت.

4. آرامش را ترویج می کند

یوگا ممکن است به قرار دادن بدن در یک حالت آرام کمک کند که به عنوان پاسخ آرامش شناخته می شود. این برعکس پاسخ جنگ یا گریز است. انجام حرکات آرام بخش یوگا ممکن است به شما کمک کند تا آرامش داشته باشید و به حالت انگیختگی پایین تری وارد شوید.

این ممکن است باعث کاهش فشار خون و مقادیر کمتر هورمون استرس کورتیزول شود. یک روتین ممکن است به کاهش نگرانی های مرتبط با استرس مانند افزایش وزن، اضطراب و بی خوابی کمک کند.

فواید شگفت انگیز یوگا در طبیعت

فواید یوگا در طبیعت چیست؟

1. تمرکز را بهبود می بخشد

بدن ما از محیط طبیعت لذت خواهد برد. صداهای آن، هوای پاک، دامنه ... به ما اجازه می دهد به آن برسیم غلظت به سادگی.

2. انرژی را دوباره شارژ کنید

گذراندن وقت در طبیعت آزاد می کند تنش و استرس انباشته شده، و انرژی را افزایش می دهد از ارگانیسم ما اگر علاوه بر این، تمرین را در فضای باز انجام دهیم، حواس پنج گانه ما تیز می شود و بدن و ذهن را تقویت می کنیم.

3. آرامش درونی

وقتی سکوت می کنیم و به خودمان گوش می دهیم، می توانیم پاسخ های زیادی پیدا کنیم و به آرامشی که بسیار لازم است برسیم. سر و صدای کارهای روزانه گاهی اوقات گوش دادن به خواسته های خودمان را قطع می کند. طبیعت بهترین گزینه برای رسیدن به آرامش درونی

4. هوای تازه نفس بکشید

تمرینات تنفسی در بیرون را معرفی می کنیم هوای پاک تر و پاک تر در بدن ما توجه به نفس و یادگیری انجام صحیح آن یکی از مسیرهای یوگا به سوی تندرستی است.

5. تعادل درونی و بیرونی

انجام یوگا در زمین‌های مختلف باعث می‌شود که به روشی کامل‌تر کار کنیم و به ما یاد می‌دهد تا خود را با نقش‌های برجسته (شن، چمن، سنگ و...) سازگار کنیم. علاوه بر این، مزایای صداهای محیطی، آنها طرفدار گوش دادن هستند و درون ما را متعادل می کنند. تمرین یوگا در فضای باز یک هدیه واقعی برای وجود ماست.

سخن پایانی:

یوگا فواید زیادی دارد که شما می توانید با یک تمرین و آموزش درست و حرفه ای از مزایای آن بهره مند شوید. شما می توانید با کمک پکیج های آموزشی سایت آسشو آموزش ببینید و از یوگا لذت ببرید

  • ورزشی
  • ادمین سایت

فرم ارسال نظر

,rj